Algemeen Nieuws

De Peppmobiel

Posted by on 19 jun 2015 in Algemeen Nieuws | 0 comments

Beste mensen, als je de Peppmobiel ergens ziet, ben ik of  op weg naar een coaching of training in Nederland, België of Duitsland of ik heb een mobiele kantoordag. Maar je mag mij altijd persoonlijk aanspreken of mailen of telefonisch benaderen. info@pepptalk.nl – tel. 06-546 746 73

 

Klanten binden door kwaliteit

Posted by on 8 jun 2015 in Algemeen Nieuws | 0 comments

Klanten binden door kwaliteit

Wat is in jouw zaak kwaliteit en hoe beoordeelt de klant dit? Wij bespreken de zeven sleutels van kwaliteit want alleen maar met een goede vaktechniek komen wij er niet meer.

Wij hebben in de dienstverlening, zoals in een beauty- en kapsalon, ook te maken met emotionele waarden zoals belevenis, zingeving,
nut, service, ontspanning. Bedrijven in de uiterlijke verzorging helpen klanten bij het oplossen van hun problemen.

Dit zijn de onderwerpen van deze Pepptalk:

  • Wat is kwaliteit en wat betekent kwaliteit bij de kapper/schoonheidssalon?
  • Waarin ligt ons onderscheidend vermogen ten opzicht van de concurrenten?
  • Stellen wij onze klant de juiste vragen en luisteren wij naar hun antwoorden?
  • Hebben wij een optimale klachtenregeling?
  • Kunnen wij voor onze ideeën voldoende draagvlak vinden?
  • Is er een doelgroep en kan deze doelgroep ons vinden?
  • Hoe maken wij van tevreden klanten enthousiaste klanten?
  • Wij bespreken cijfermateriaal over de redenen waarom klanten wegblijven.
  • Wat zijn precies de factoren voor een succesvolle kapsalon of schoonheidsalon?

Pepptalk tarief Elke Pepptalk op locatie duurt ongeveer 2,5 uur en kost € 295,- incl. reiskosten en excl. BTW. Voor het begin van elke teamtraining is er ruimte voor een gesprek met de eigenaar of leidinggevende.

De receptioniste

Posted by on 31 mei 2015 in Algemeen Nieuws, PeppTalk | 0 comments

De receptioniste

Over het algemeen zijn het de grotere kapsalons die zich een receptioniste kunnen permitteren want het is een extra kostenpost. Aan de andere kant kan een receptioniste zichzelf terug verdienen en zich tot een turbo ontwikkelen voor de gehele zaak. Geschikte personen kunnen de ziel van de zaak worden en de receptie het commandocentrum van de salon. Een goede receptioniste zorgt ervoor dat het team op de werkvloer minder wordt gestoord en daardoor een hoger rendement kan bereiken. Om te beginnen moet een receptioniste een representatieve uitstraling hebben en organisatorische, sociale en communicatieve vaardigheden bezitten. (more…)

Beleving wasmassage

Posted by on 25 feb 2015 in Algemeen Nieuws, PeppTalk | 0 comments

Beleving wasmassage

Welke rol speelt eigenlijk het haarwassen in onze salons? Een zeer grote rol. Laat daarom geen klant zonder de belevenis van een wasmassage de deur uit. Het haar thuis zelf wassen kan iedere klant. Een belevenis ervan maken kan alleen de kapper.

Wat doet haarwassen met de klant?

Enkele jaren geleden deed een bekend kappersmerk onderzoek naar de impact van de afzonderlijke behandelingen bij de kapper. Zij sloten daarvoor klanten aan allerhand receptoren aan en wilden weten hoe zij die kappersbehandelingen emotioneel beleven. De resultaten waren onder andere dat klanten het meest gespannen en nerveus zijn tijdens de knipbeurt. Het meest ontspannen moment is tijdens het haarwassen. Dat betekent dat wij onze klanten zo veel mogelijk tijdens het haarwassen moeten laten genieten. Dit onderzoek toont aan dat haarwassen uitzonderlijk belangrijk is. Jammer, als je dat aan de jongste leerling over laat. (more…)

Middelmaat is oersaai

Posted by on 18 feb 2015 in Algemeen Nieuws, PeppTalk | 0 comments

Middelmaat is oersaai

‘Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.’

Wie dit bedacht heeft, was of een grappenmaker of niet goed bij de tijd. Middelmaat is oersaai, erg vervelend en draait alle creativiteit en vooruitgang de nek om. Voor bedrijven kan het zelfs dodelijk zijn. Middelmaat wordt altijd over het hoofd gezien. Waarom? Probeer eens in een kolonie pinguïns die ene, bijzondere eruit te pikken. Onbegonnen werk. Als pinguïn ben je voor de klant inruilbaar. Aardig om te weten: je hoeft geen pauw te zijn om in een kolonie pinguïns op te vallen. Zelf het kleinste detail dat anders is wordt opgemerkt. Een pinguïn met net even een ander kleurtje of een ander colbert haalt de aandacht moeiteloos. En dan gaat het in eerste instantie niet eens over ‘beter zijn’ maar om ‘anders zijn’. Leve het verschil.

Stel u bent een goede of bijzondere ondernemer en niemand weet het. Gemiste kansen. Denk ook aan de stukjes in de krant. Waar moeten ze over schrijven als iedereen een pinguïn is? (more…)

Het logboek – Pepptalk – Wolfgang Peppmeier

Posted by on 21 jan 2015 in Algemeen Nieuws | 0 comments

Een simpele maar zeer effectieve methode is het logboek. Het is een schrift met lege bladzijden, bij voorkeur in het formaat A5. Wij gebruiken het logboek voor de interne communicatie. Als je iets tegen een collega wilt zeggen, vermeld je eerst de datum, dan je eigen naam en vervolgens de naam van diegene die je iets wil mededelen. Vervolgens schrijf je op wat je wilt communiceren. Iedere ochtend bij binnenkomst en ook bij het verlaten van de zaak wordt iedereen uit het team geacht om een blik in het logboek te werpen. Op die manier blijft het gehele team op de hoogte van alle gebeurtenissen.

Het gebruik van een flip over – Pepptalk – Wolfgang Peppmeier

Posted by on 3 jan 2015 in Algemeen Nieuws | 0 comments

Gebruik bij o.a. werkbesprekingen, functioneringsgesprekken en planningen een flip-chart. Alternatief is er een flip-chart op een rol. De geperforeerde vellen zijn statisch en ‘plakken’ op bijna elke ondergrond zoals muren, deuren en spiegels. Met een whiteboard marker kunt u erop schrijven.

De beleving van een wasmassage – Pepptalk – Wolfgang Peppmeier

Posted by on 3 jan 2015 in Algemeen Nieuws | 0 comments

Voor klanten is het meest ontspannen moment bij de kapper het haarwassen. Laat daarom elk klant van een wasmassage genieten en maak er een ritueel van. De geur van etherische oliën, diffuus licht, volledige rust of rustgevende muziek laten de klant diep ontspannen.

GREAT LENGTHS bij RTL LifestyleXperience

Posted by on 26 dec 2014 in Algemeen Nieuws | 0 comments

Uitzending : Zondag 21 december 2014 om 14.20 uur op RTL 4
Herhaling : Zaterdag 27 december 2014 om 15.10 uur op RTL 5

Wolfgang Peppmeier interimmanager bij Great Lenghts

Posted by on 27 okt 2014 in Algemeen Nieuws | 0 comments

Wolfgang Peppmeier interimmanager bij Great Lenghts

Wolfgang Peppmeier is hoofdredacteur van het vaktijdschrift Top Hair Benelux, spreker en auteur van het boek ‘Uitstraling’. Kortgeleden is hij een extra uitdaging aangegaan door de functie van ad interimmanager bij Great Lengths BV te aanvaarden.

Erik Troost, de voormalige Country Manager van Great Lenghts Nederland, heeft elders een nieuwe functie aanvaard. Wolfgang Peppmeier laat weten trots te zijn op zijn nieuwe functie en volop mogelijkheden te zien om de positie van het extensionmerk Great Lengths op de Nederlandse markt verder te versterken.

Meer informatie:
Great Lengths BV
Tel. (0182) 512486
www.greatlengths.nl

Pin It on Pinterest

Share This