Zakelijke Workshops

Zakelijke Workshops

Presentaties en workshops voor de kappers-  en beautybranche van Wolfgang Peppmeier

Wilt u een seminar of een lezing organiseren voor uw klanten? Bijvoorbeeld een lezing van een uur over het onderwerp ‘Hoe kom ik gratis in de pers’. Met tips en trucs waarmee de deelnemers direct aan de slag kunnen. Of een motiverende interactieve Pepptalk over kwaliteit en uitstraling van een hele dag of een dagdeel.

Tot nu toe heb ik workshops gegeven voor o.a. Goldwell, Schwarzkopf, Wella, Keune, Great Lengths, Da Vinci, Joico, Het Spectrum, HCF, Intercoiffure, Alcina,  Artistique Nederland, ANKO Academy, Akzo Nobel, Hotel Gnacke, Sanké, Single beurs, 50+ beurs, Pool Styling, Sexy Hair en in de studio’s van de diverse groothandels. Onder de naam ‘Pepptalk’ geef ik bovendien individuele coachings op locatie in diverse kapsalons.

Dit zijn de vier onderwerpen:

1. Klanten binden door kwaliteit

De basiscursus voor iedereen: ondernemers, medewerkers en leerlingen. (Halve of hele dag)

2. De Ik-BV

Voor medewerkers en leerlingen. (Halve of hele dag)

3. Motivatie door Communicatie

Voor ondernemers, bedrijfsleiders en 1e krachten. (Halve of hele dag)

4. Hoe schrijf ik een salonhandboek

Voor ondernemers en bedrijfsleiders. Deze workshop geef ik samen met Han Eggen, ondernemersadviseur van de ANKO. (De workshop duurt vier dagdelen plus één extra terugkomdag.)

Het is wenselijk dat er minimaal 8 deelnemers aanwezig zijn en niet meer dan 30 deelnemers. Als een cursus niet doorgaat omdat er te weinig deelnemers zijn, kunt u mij tot enkele dagen van tevoren nog afzeggen. Ik zal dan geen kosten in rekening brengen.

Kosten:

Mijn honorarium voor een presentatie is altijd hetzelfde, ongeacht het aantal deelnemers:

1 dagdeel (of ochtend of middag of avond) € 450,00
1 hele dag                                                     € 800,00
Per seminarmap                                            €     3,00

Deze prijzen zijn incl. reiskosten en excl. BTW
U bent natuurlijk vrij in het bepalen van een kostenbijdrage aan uw eigen klanten.

Laat ons van tevreden klanten enthousiaste klanten maken.

Exposé van de workshop “Klanten binden door kwaliteit”

Show Bielefelder kappers 2013Het Seminar ‘klanten binden door kwaliteit’ is een basisseminar waar elke ondernemer en bedrijfsleider uit de beautybranche veel informatie krijgt die zij meteen in hun zaak kunnen toepassen. Voor veel kappers en schoonheidsspecialistes is het een shock wanneer ze naar hun opleiding moeten constateren dat ze er met vaktechniek alleen niet kunnen komen. Wij hebben in de dienstverlening, zoals in een kapsalon of beautysalon, ook te maken met emotionele waarden zoals belevenis, zingeving, nut, service en ontspanning. Kappers en beautyspecialistes helpen klanten bij het oplossen van hun problemen. Naar kapsalons komen niet alleen maar bossen haar maar mensen met verwachtingen en gevoelens.

Dat zijn de onderwerpen die tijdens deze Pepptalk aan de orde zullen komen:

  • Wij bespreken cijfermateriaal waaruit blijkt waarom klanten wegblijven.
  • Hoe beoordeelt de klant onze kwaliteit?
  • Wij bespreken de zeven sleutels voor meer kwaliteit.
  • Stoorzender klant of de klant als partner?
  • Het Pareto-Principe
  • Wat is zintuigen-marketing en wat gebeurt er in onze hersenen?
  • Uitstraling, onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde.
  • Wat kunnen wij van andere branches leren en kunnen wij hun strategieën overnemen?
  • Wij werken in groepen concepten uit van de eerste drie sleutels voor meer kwaliteit. De deelnemers ontvangen binnen 2 dagen de uitgewerkte concepten via hun mail.
  • Hoe kunnen wij invloed nemen d.m.v. actuele uurtjes en het werken met een salonhandboek.


Exposé van de workshop “De Ik-BV”

In deze Pepptalk gaat het om de directeur/eigenaar van de eigen Ik-BV. Wat is mijn toegevoegde waarde voor de zaak waarin ik werk, voor mijn partner waarmee ik leef en de maatschappij waarin ik leef. Hoe kan ik mijn talenten en  kernkwaliteiten zoveel zakelijk als privé gebruiken? Volgens welke normen en waarden zou ik willen leven en werken? Bewustwording en stil staan bij mijn eigen persoon is de rode draad bij de workshop ‘De Ik-BV’ . In dit seminar doen we ons hoofd in de wolken maar blijven met onze voeten stevig op de grond.

Dit zijn de onderwerpen van deze Pepptalk:

  • Wie ben ik en wat wil ik?
  • Wij gaan op zoek naar onze kernkwaliteiten, drijfveren, talenten, normen en waarden en inspiratiebronnen?
  • Welke belemmeringen houden mij tegen en wat zijn de voorwaarden om te doen wat ik zou willen doen?
  • Wij denken op papier.
  • De 7 stappen naar meer uitstraling?
  • Wat is emotionele intelligentie?
  • Hoe kunnen wij voor onze ideeën (waar we volledig achter staan) voldoende draagvlak vinden?

Niet harder werken is het devies, maar slimmer.

Bewustwording, flexibiliteit, inlevingsvermogen en op tijd kunnen veranderen zijn de kwaliteiten van de toekomst.

Exposé van de workshop

Motivatie door communicatie

In dit motivatie-seminar zetten wij de puntjes op de i. Motivatie heeft te maken met ‘iets in beweging brengen’ door het hebben van een motief . Maar waar naartoe moeten wij bewegen en wat zal een goed motief kunnen zijn?
Communicatie is het medium om gemotiveerde medewerkers te krijgen. Het salonhandboek en werkbesprekingen zijn goede communicatiemiddelen. Mensen zijn gemotiveerd wanneer zij de emotionele waarde kunnen herkennen. Er zijn altijd manieren om iets beter te doen. Vind die uit, samen met je team. Niet meer probleemgericht denken maar oplossingsgericht. In deze motivatiecursus gaat het om de interactie tussen de eigenaar en de medewerkers.

Dat zijn de onderwerpen die tijdens deze ‘Pepptalk’ aan de orde zullen komen:

  • Wie ben ik?
  • Wat wil ik in de toekomst en heb ik daar al plannen voor?
  • Hoe ga ik om met fouten?
  • Motivatie en zelfmotivatie
  • Transparant, open en duidelijk zijn tegenover jezelf en de medewerkers
  • Wat zijn onze drijfveren die motivatie in beweging brengen?
  • Hoe kunnen wij voor ons salonconcept (waar wij als eigenaar volledig achter staan) voldoende draagvlak door gemotiveerde medewerkers vinden?
  • Meer betrokkenheid door meer verantwoording.
  • Zonder emotie geen motivatie.
  • Het Pareto-Principe
  • Je sterke kanten en passies als basis voor plezier in het werk en daardoor motivatie.
  • Communiceren via het salonhandboek en het ‘actuele uurtje’

Open Pepptalks:

Geen Evenementen

Pin It on Pinterest

Share This